1844. Telephely vásárlás (Kórház u. → Ganz u.) (Ganz cég bölcsője)

1845. Ganz cég létrehozása (öntöde)

1867. december 22-én Ganz és Társa

1869. március 30. a család eladta a gyárat

április 12. a társak is eladták tulajdonrészüket (vevők: M.P. Blau és I. Brüll et Co.,

majd Wahrmann és fia, Baron testvérek, Kohén J.J. vette át a 3/5-öt)

1869. Ratibori telephely létrehozása

1869. április 21. Ganz és Társa Vasöntő és Gépgyár Rt. (átalakulás)

1878. Kacsa u. 18-ban elektrotechnikai műhely megalapítása (villamos gépgyártás bölcsője)

1880. március 21. Első Magyar Vasúti Kocsigyár Rt. megvásárlása (vasúti jármű és gépgyártás bölcsője)

1887. augusztus 1. Leobersdorfi Gépgyár Rt. kivásárlása

1891. Petrovagon Vasolvasztó megvásárlása

1906. Ganz-féle Villamossági Rt-vé alakul, az elektronikai műhelyből lett villamossági osztály

1909. Ganz Hajógyár Fiume – hajógyár alapítása

1911. Ganz és Társa, Danubius Gép-, Vagon- és Hajógyár Rt. létrehozása (a Ganz és Társa Vasöntő

és Gépgyár Rt. és a Danubius Hajógyár Rt. egyesülésével)

1916. Ganz FIAT Magyar Repülőgépmotorgyár létrehozása

(az Österreichische Fiat Werke-vel való egyesüléssel)

1918. Az I. világháborút követően idegen tulajdonba került

  • - PetrovagonVasolvasztó – román
  • - Ratibori Gépgyár – lengyel
  • - Fiumei hajógyár – olasz

1929. Ganz és Társa Danubius Villamossági Gép-, Vagon- és Hajógyár Rt.

(létrejött a Ganz és Társa Danubius Rt. és a Ganz Villamossági Gyár Rt. egyesülésével)

1946. december Nehézipari Központ létrehozásával a magyarországi Ganz gyárak államosítása  –  a többi külföldi cég idegen tulajdonba került

1949. az államosított Ganz gyár önálló állami vállalatokra bontása

  • - Ganz Vagon- és Gépgyár
  • - Ganz Villamossági Gyár
  • - Ganz Hajógyár
  • - Ganz Kapcsoló-  és Készülékgyár
  • - Ganz Árammérőgyár
  • - Aprítógépgyár - Jászberény

1868. Magyar - Belga Gép- és Hajóépítő Társaság

Magyar – Svájci Vasúti Kocsigyár (mai Északi Járműjavító területen)

Fentiek kivásárlásával jött létre a

1870. augusztus 1.          Magyar Királyi Államvasutak Gép- és Kocsigyára

1873. Magyar Királyi Államvasutak Gépgyára (rövid neve: MÁV Gépgyár),
melynek része az Északi  Főműhely

1880 Magyar Királyi Államvasutak Gépgyárának és a Diósgyőri Magyar Királyi Vas és Acélgyárak összevonása            

1902 Magyar Királyi Állami Vasgyárak

fentibe beolvasztják még a Győri Ágyúgyárat és ezzel jön létre a

1925 Magyar Királyi Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak (rövid neve: MÁVAG)

1943. Vitéz Horthy István Magyar Királyi Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak

1945 Magyar Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak

1949 MÁVAG Mozdony- és Gépgyár

 

 

1959. A MÁVAG-gal történő egyesülést követően létrejött a Ganz-MÁVAG Mozdony-, Vagon- és Gépgyár nagyvállalat

1987. december Ganz-MÁVAG megszűnése: alkotó gyáregységekre oszlott. Ezek egyike a
Ganz Gépgyár Vállalat (alapítása: 1988. január)

  • egyik legnagyobb jogutód
  • majdnem teljes gépgyártási profil örököse

1990. Ganz Gépgyár Vállalat három termelő Kft-t alapított

1991. Holding szervezet megalakulása

1991-93 További kft-k és külföldi részvételű gazdasági társaságok létrehozása

1995-96 Menedzsment és dolgozói kivásárlás

1997-98 Akvizíciók (Ganz Szolgáltató, Ganzeg, Ganz Sziget)

1998. Tőkeemelés – EBRD

1999. Akvizíciók (Ganz Öntöde, Ganz Vagon)

2000. Ganz Ipari Park létrehozása

2000. Ágazati szervezet kialakítása

2004 – 2005 Két felszámolásra került cég (Ganz Vagon Kft., Ganz-David Brown Hajtóműgyártó Kft.) tevékenysége tovább folytatódik a Ganz Motor Kft. keretei között

2006. Ganz Sziget Kft. tulajdonjogának értékesítése

2008. Az orosz Atommashpromt Holding leányvállalata (Transzportno-Technologicseszkoe Masinoctroenie) kivásárolta a Ganz Engineering Kft. 51 %-os tulajdonjogát