1844. Telephely vásárlás (Kórház u. → Ganz u.) (Ganz cég bölcsője) 1845. Ganz cég létrehozása (öntöde) 1867. december 22-én Ganz és Társa 1869. március 30. a család eladta a gyárat április 12. a társak is eladták tulajdonrészüket (vevők: M.P. Blau és I. Brüll et Co., majd Wahrmann és fia, Baron testvérek, Kohén J.J. vette át a 3/5-öt) 1869. Ratibori telephely létrehozása 1869. április 21. Ganz és Társa Vasöntő és Gépgyár Rt. (átalakulás) 1878. Kacsa u. 18-ban elektrotechnikai műhely megalapítása (villamos gépgyártás bölcsője) 1880. március 21. Első Magyar Vasúti Kocsigyár Rt. megvásárlása (vasúti jármű és gépgyártás bölcsője) 1887. augusztus 1. Leobersdorfi Gépgyár Rt. kivásárlása 1891. Petrovagon Vasolvasztó megvásárlása 1906. Ganz-féle Villamossági Rt-vé alakul, az elektronikai műhelyből lett villamossági osztály 1909. Ganz Hajógyár Fiume – hajógyár alapítása 1911. Ganz és Társa, Danubius Gép-, Vagon- és Hajógyár Rt. létrehozása (a Ganz és Társa Vasöntő és Gépgyár Rt. és a Danubius Hajógyár Rt. egyesülésével) 1916. Ganz FIAT Magyar Repülőgépmotorgyár létrehozása (az Österreichische Fiat Werke-vel való egyesüléssel) 1918. Az I. világháborút követően idegen tulajdonba került
1929. Ganz és Társa Danubius Villamossági Gép-, Vagon- és Hajógyár Rt. (létrejött a Ganz és Társa Danubius Rt. és a Ganz Villamossági Gyár Rt. egyesülésével) 1946. december Nehézipari Központ létrehozásával a magyarországi Ganz gyárak államosítása – a többi külföldi cég idegen tulajdonba került 1949. az államosított Ganz gyár önálló állami vállalatokra bontása
|
1868. Magyar - Belga Gép- és Hajóépítő Társaság Magyar – Svájci Vasúti Kocsigyár (mai Északi Járműjavító területen) Fentiek kivásárlásával jött létre a 1870. augusztus 1. Magyar Királyi Államvasutak Gép- és Kocsigyára 1873. Magyar Királyi Államvasutak Gépgyára (rövid neve: MÁV Gépgyár), 1880 Magyar Királyi Államvasutak Gépgyárának és a Diósgyőri Magyar Királyi Vas és Acélgyárak összevonása 1902 Magyar Királyi Állami Vasgyárak fentibe beolvasztják még a Győri Ágyúgyárat és ezzel jön létre a 1925 Magyar Királyi Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak (rövid neve: MÁVAG) 1943. Vitéz Horthy István Magyar Királyi Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak 1945 Magyar Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak 1949 MÁVAG Mozdony- és Gépgyár |
1959. A MÁVAG-gal történő egyesülést követően létrejött a Ganz-MÁVAG Mozdony-, Vagon- és Gépgyár nagyvállalat
1987. december Ganz-MÁVAG megszűnése: alkotó gyáregységekre oszlott. Ezek egyike a
Ganz Gépgyár Vállalat (alapítása: 1988. január)
- egyik legnagyobb jogutód
- majdnem teljes gépgyártási profil örököse
1990. Ganz Gépgyár Vállalat három termelő Kft-t alapított
1991. Holding szervezet megalakulása
1991-93 További kft-k és külföldi részvételű gazdasági társaságok létrehozása
1995-96 Menedzsment és dolgozói kivásárlás
1997-98 Akvizíciók (Ganz Szolgáltató, Ganzeg, Ganz Sziget)
1998. Tőkeemelés – EBRD
1999. Akvizíciók (Ganz Öntöde, Ganz Vagon)
2000. Ganz Ipari Park létrehozása
2000. Ágazati szervezet kialakítása
2004 – 2005 Két felszámolásra került cég (Ganz Vagon Kft., Ganz-David Brown Hajtóműgyártó Kft.) tevékenysége tovább folytatódik a Ganz Motor Kft. keretei között
2006. Ganz Sziget Kft. tulajdonjogának értékesítése
2008. Az orosz Atommashpromt Holding leányvállalata (Transzportno-Technologicseszkoe Masinoctroenie) kivásárolta a Ganz Engineering Kft. 51 %-os tulajdonjogát
2016. Ganz Holding Zrt. 2016. júniusban értékesítette a Ganz Engineering és Energetikai Gépgyártó Kft-ben meglévő 49 %-os üzletrészét az orosz társtulajdonos részére (Roszatom ill. Atomenergomash CKBM leányvállalata)